samtidigtiparis.blogg.se

Kulturkrockar och croissanter

Måndag morgon

Publicerad 2016-04-18 08:24:48 i Allmänt,

Stopp vid Châtelet les halles, RER B som ska ta mig till flygplatsen står still pga en "incident". Jaha?! Jag tycker mig höra något mummel i högtalarna om "malade gen" men jag vete fan. Det är vagt mummel. Det skulle vara bra om meddelandet ni försöker få ut faktiskt går att HÖRA, hörni! Schyssta? Snälla? Nähe. Fuck this. 
Som den svennebanan jag är gick jag hemifrån lite mer än 3 timmar innan flyget går, så jag åker tillbaka en station till Auber och tar flygbussen istället. 10:25 lyfter vi mot Bukarest. Ostärkt av kaffe och tröttgrinig ockuperar jag två säten och burrar ner huvudet i halsduken. Lurarna pumpar maskinen och staden flimrar förbi.
Det är ofta stopp i trafiken, strejker, avbrott. MAN SKA JU INTE GENERALISERA men det känns mer som regel än undantag. 
Staden. Från flygbussen sedd.
Alla som inte dansar är våldtäksmän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marjaana

Paris enligt mig

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela